Velkommen

 

Jeg er Cecilie Sebastian

Ekspert i Ansigts Yoga

Min passion er at lære dig en effektive metode til at holde dit ansigt smukt, stærkt og vitalt

Min metode tager udgangspunkt i Yogiske teknikker og træning af ansigtets muskler

Det er en bæredygtig og opbyggende metode, der får dig til at smile til dig selv i spejlet om morgenen

Metoden når dybere end blot udglatning af rynker, løft af tunge øjenlåg og opstramning af slap hud på halsen

Du opnår en særlig GlOW og bliver mere GLAD

 

Vi kan komme et stykke af vejen skønhedsmæssigt, med den rigtige nuance læbestift og en krukke dyr creme

Men virkelig skøndhed er når et menneske hviler i sig selv og stråler indfra og ud

 

I de seneste 12 år har jeg studeret, praktiseret og undervist i Yogiske teknikker og ansigtstrænings metoder,

der skaber skønhed indefra og ud

 

 

Sådan fremmer æbler din skønhed

 

Jeg elsker sensommer og efterår, jeg elsker at plukke et æble fra et æbletræ,
sætte tænderne i det, nyde den knasende lyd og smagen af det danske efterår, der er på vej.
Sådan fremmer æbler din skønhed

 

1: Fast & ungdommelig hud
Æbler bidrager til at holde huden fast og ungdommelig, da æbler indeholder mange kostfibre. Æbler giver en langvarende mæthedsfornemmelse og da æbler ofte har et strejf af sødme, kan det at spise et æble tage noget af trangen til sødt.

 

2: Giver glød til huden
Iltet hud er smuk hud, mange Yoga udøvere har en eftertragtet udstråling, en særlig glow. Denne glow og udstråleng kan opnåes med åndedrætsøvelser og vejrtrækningsteknikker.
Får du ikke helt lavet så meget yoga, som du kunne ønske dig kan du måske spise et par ekstra æbler. Æbler er fyldt med antioxidanter der fremmer iltoptagelsen i lungerne og giver glød til huden.

 

3: Hvidere tænder & frisk mund
Æbler indeholder syre, når du spiser et æble fordeles denne syre rundt i munden og bleger misfarvninger. Syren stimulerer samtidig dit spyt og der udløses antibakterielle stoffer, der har en rensende virkning.

 

4: Smukt & stærkt hår 
I æbleskrællen indeholder vitaminen B2, dette vitamin hjælper til med at lade gammelt og død hår falde af og dermed skabe plads til nyt sundt og glansfyldt hår.

 

5: Ren & Klar hud
Æbler er antiinflamatoriske, de er også gode til at stimulerer fordøjelsen, æbler har en rensende egenskab og hjælper med fjerne og skylle giftstoffer ud af især tyktarmen. Hvis vores fordøjelse ikke er i balance og vi har inflamation i kroppen vil det tydeligt komme til udtryk i huden som urenheder, trist slap hud, eksem, linjer og rynker.

 

Værdifulde samarbejder & Ansigts Yoga workshop

Ansigts Yoga

 

Ansigts Yoga

 

I foråret lavede jeg et samarbejde med en af Danmarks dygtigste skønhedseksperter, Line Friis fra Klinik Dare to Care.

Jeg var så heldig at undervise hele 2 fuldt bookede Ansigts Yoga workshops “GET that GLOW” i Dare to Cares smukke klinik.

Jeg kan næsten ikke vente til at offentliggøre vores næste event til efteråret, det bliver godt, vigtigt og i den holistiske skønheds tegn.

Jeg elsker at lave disse samarbejder på tværes af brancher og fag. Der er så meget guld at hente ved at dele viden og erfaringer med hinanden.

 

 

PS. Jeg afholder min GET that GLOW Workshop igen allerede søndag d. 25. august hos Yogaliving på Frederiksberg.

Der er stadig et par pladser tilbage.

 

“Get that glow” er unik mulighed for, at lære en effektiv metode til at holde dit ansigt smukt og vitalt på en naturlig måde.

”Get That Glow” er en anti-age metode der giver dig kontrollen over dit ansigts fremtidige ældningsproces, som tager udgangspunkt i yogiske teknikker og træning af ansigtets muskler.

Metoden kan forebygge og reducere fine linjer og rynker, løfte tunge øjenlåg og opstramme slap hud på halsen.
”Get that Glow” går dybere end blot udglatning af rynker.
Det er en bæredygtig og opbyggende metode, der får dig til at smile til dig selv i spejlet om morgenen.

Du opnår en særlig GLOW og bliver mere glad og tilfreds.

Workshoppen indeholder:

  • Ansigts yoga øvelser
  • Lifting massage
  • Foryngende yoga stillinger
  • Åndedrætstræning
  • Meditation
Workshop: ”Get That Glow” 
Tilmeld dig her:mail@ceciliesebastian.dk
Dato: 25. august kl. 12.30 – 15.30

Pris: 500,- kr.
Sted: Yogaliving, Thorvaldsensvej 3, baghuset.
1957 Frederiksberg

 

 

 

 

 

Trækker din dårlige kropsholdning din ansigtshud nedad?

 

 

 

 

Alt ting hænger sammen

Har du tænkt på at din ansigtshuds fasthed og glød i høj grad afhænger af din kropsholdning?

Har du en dårlig kropsholdning påvirker den dit ansigts hud i en negativ retning.

Den dårlig holdning trækker dit ansigts hud nedad og kan være skyld i dobbelt hage, slap hud, bulldog kinder, poser og mørke rander under dine øjne.

Den ukorrekte kropsholdning forhindre også blod- og energigennemstrømningen i de indre organer.

Dette kan komme til udtryk ved trist hud, misfarvninger, linjer/rynker og urenheder.

En korrekt og ideel kropsholdning vil til gengæld  give LØFT, GLØD, FASTHED og KLARHED til dit ansigts hud.

Søndag d. 28/4 afholder jeg igen Ansigts Yoga workshop.

Denne gang med fokus på kropsholdningen og dennes betydning for dit ansigt.

Tilmeld dig på mail: mail@ceciliesebastian.dk  (vil gøre opmærksom på at pladserne ofte bliver hurtigt udsolgt)

Workshoppen indeholder styrkende holdningskorrigerende kropsøvelser.

Samt styrkende og afspændende Ansigts Yoga øvelser.

Du skal være indstillet på at få lidt sved på panden.

Workshop til dig der ønsker at:

  • Reducere og opstramme dobbelthage og kalkun hals
  • Ønsker mere symmetri i ansigtet og kroppen
  • Drømmer om et mere vitalt og friskt udseende
  • Løft af tunge øjenlåg
  • Mere glød og udstråling
  • Tage år af din alder ved af få en smuk og ideel kropsholdning
  • Naturligt ansigts løft
  • Afhjælpe poser og mørke rander under øjnene

 

4 tips til pæne, sunde og faste bryster på naturlig vis

 

 

1: Start med at smide din bøjle BH ud. Normalt giver jeg mit brugte tøj til andre der kan få glæde af det. Men bøjle BHén gør ikke noget godt for nogen. Bøjle BHén blokerer for cirkulationen af lymfevæske og hæmmer din vejrtrækning. Brug i stedet for en blød BH eller en undertrøje hvor du føler en behagelig støtte af brysterne.

2: Lav Yoga øvelser med rygsøjledrejninger (twist) og sidestræk.
Disse bevægelser skabe cirkulation i lymfekirtlerne under armhulerne.

3: Gå raske ture.Når du går uden en stram BH bevæger brystet sig fra side til side og op og ned. Brystet er afhængig af denne bevægelse for at holde sig vitalt og sundt. Og hvis du samtidig svinger med armene oppe fra skulderleddet, får du den optimale cirkulation af brystet og undgår hermed ophobninger i brystet. Ophobning der kan danne knuder.

4: Masser brystet hver dag. Læg en hånd på hvert bryst og masser i mod urets retning 28 gange og med urets retning 28 gange. Du behøver ikke at bruge en kropsolie. Du kan lægge hænderne uden på tøjet hvis du ønsker det.

 

Fyldige læber med Ansigts Yoga

Her får du det gæste blogindlæg jeg blev inviteret til at lave til det lækre site RIVER AND RAVEN der forhandler bæredygtig mode, skønhedsprodukter og smykker.

Vi har mere end 100 muskler i ansigt og hoved, der lige som musklerne i resten af kroppen, kan trænes for at holdes i form. Det at bevæge, strække og afspænde musklerne, bidrager til øget cirkulation, og cirkulation er et must, i forhold til at holde et område vitalt, spændstigt og strålende. Da huden hæfter på musklerne, og musklerne løftes og får fylde når de trænes, fyldes huden ud og dermed får hele ansigtet et løft.

Når du træner dit ansigt med FaceYoga lærer du det bedre at kende. Du bliver bevidst om uhensigtsmæssige spændinger, der skaber ubalance og energiblokeringer i ansigtet, og efterlader det asymmetrisk, med rynker og manglende glød.

Når energiblokeringerne opløses gennem øvelserne og øget bevidsthed, strømmer din livsenergi (i yogasprog ”prana”) mere frit og uhindret. Det får dig til at stråle, se harmonisk, afslappet og ungdommelig ud.

Vores mund og læber er et af kroppens mest synlige organer. Læberne består af hud, muskler og slimhinder med tusindevis af små kapillærer. Når musklerne omkring munden og i læberne trænes, øges cirkulationen og læberne reagerer ved at svulme op og blive fyldigere.

Vi udtrykker vores følelser og sindsstemning med munden. Vi kommunikerer verbalt og nonverbalt. Spiser, drikker kysser og gaber.

Læberne er super sanselige, og kulturelt set opfattes læberne som sensuelle og attraktive, når de har fylde, blødhed og farve.

Derfor er der også en stor skønhedsindustri, der tjener millioner på at opfylde kvinders drømme om større læber, med alt fra læbepomader med chili, sugekopper og indsprøjtninger med fyldstoffer.

Vi er nu mest begejstrede for en naturlig fyldig læbe og derfor er vi fans af Cecilie Sebastians FaceYoga.

 

Her får du Cecilies 4 trin til at booste læberne helt naturligt.

Imens du udfører øvelserne, træk da vejret dybt og roligt ind og ud igennem næsen, og slap af i skuldrene.

Øvelse 1: Kysser Himmelen Godmorgen 

Læg en håndflade på halsen, tryk hånden fast ind mod halsen og træk hånden nedad, til du møder dine kraveben. Læg evt. den anden hånd oven på.

Ånd ind, spids læberne til et kys.

Hold vejret inde, tilt hovedet roligt og opmærksomt bagud, stræk og ræk læberne kraftfuldt og aktivt op ad, kys op mod himlen. Hold kyssestillingen med vejret inde 10. sekunder, med læberne spidset kraftfuldt opad.

Afspænd henover din pande.

Ånd ud, og før ansigtet tilbage til neutral igen med bløde læber.

Gentag øvelsen 8 gange.

 

Øvelsen styrker bl.a. Mentalismusklen, der er et af muskelbundterne i Orbicularis oris. Øvelsen giver læberne fugt og fylde indefra og ud. Når du træner musklerne omkring mund og læber opbygges de og bliver fyldigere, samtidig øges blod- og energigennemstrømningen i læberne, der består af en masse små kapillærer, der får et boost og dermed opnås det plumbe look, der er så eftertragtet. Som bonus får du en skarp kæbeline og en fastere hals.

Vær opmærksom når du tilter hoved bagud, undgå spænding og smerte i nakken. Ved skader i nakken konsulter din læge før brug af stillingen. Er du gravid skal du undgå at holde vejret inde i stillingen.

 

Øvelse 2: Sitali Mudra

Ansigts-Yoga

Ånd ind, fold/rul tungen. Stræk herefter tungen så langt ud af munden du kan. Virkelig stræk din tunge. Sørg for at tungen peger ligefrem eller lidt opad, ikke nedad.

Ånd ud kram læberne fast omkring tungen, kraftfuldt. Alt hvad du kan.

Gør samtidig dybe langsomme blink med øjnene, åben øjenlågene op, langt fra hinanden. Og luk den sammen igen opmærksomt, gør det i takt med dit åndedræt. Ånd ind åbn øjnene, ånd ud luk øjnene og kram tungen fastere for hver udånding.

Hold stilling i 10 dybe vejrtrækninger. Gå efter den brændende fornemmelse, du kender fra træning lår og mave. Øvelser styrker og afspænder Orbicularis oris giver fylde, fugt og farve til læberne. Farven opnås når de små kapilærer i læberne gennemstrømmes med blod og prana.

Gentag øvelsen 5 gange.

Øvelse 3: Smil og verden smiler…

Placer en finger i hver mundvig, tilføj et let tryk og lad lige som fingrene smelte ind og ned i huden, løft herefter opad.

Hold løftet i 10 dybe rolige vejrtrækninger, prøv samtidig at aktiverer musklerne inde bag fingerspidserne.

Løft mundvigene op og slip, løft op og slip. Mærk aktiviteten under pegefingrene. Forstil dig for hvert løft, at du pumper fylde og energi op i overlæben. Bliv ved med at løfte let op med fingrene, imens du trækker vejret helt ned i maven.

Øvelsen styrker Risorius musklen, der løfter mundvigene opad og bagud mod kindtænderne. Den strækker og smidiggør Orbicularis oris og læberne efterlades med en følelse af liv og fylde. Den er samtidig en god humør- løfter da opadvendte mundvige, får dig til at føle dig glad.

4: Afslut med af fugte udefra og ind med læbepleje i god kvalitet og fri for skadelig kemi, naturligvis.

 

 

4 bedste tips til fornyet energi, fokus, afspænding og glød til computer trætte øjne og ansigt.


Sommerferien lakker mod enden. For de fleste betyder det en fyldt indbakke og mange timer foran computerskærmen. Det er belastende og ældende for øjnene og ansigtet generelt.

 

Her får du mine 4 bedste tips til fornyet energi, fokus, afspænding og glød til computer trætte øjne og ansigt.

Øvelse 1: Glat pande

Placér de 3 midterste finger på hver hånd midt på panden, lad den bløde del fingrespidserne synke ned og smelt ind i huden. Til start, lad fingrene være samlet, spred herefter fingrene fast ud, fornem at du glatter og strækker evt. vandrette linjer henover panden ud. Træk herefter fingrene ud i retning at tindingerne, hvor du massere et par gange i en cirklende bevægelse.

Løft samtidig mundvigene op i et lille hemmelighedsfuldt smil, følelsen af skulle overraske en du holder af med en dejlig nyhed.

 

 

 

 

Øvelse 2: Strålende øjne

Gnid håndfladerne kraftfuldt mod hinanden skab varme og energi i dine hænder. Forstil dig at du skaber den energi du har brug for i dine hænder. F.eks. opløftende energi, beroligende energi, kreativ energi eller beautyfying energi. Skab masser af den energikvalitet du har brug for. Læg herefter varme og energifyldte hænder over dine øjne og øjenomgivelser. Lad energien fra dine håndflader strømme ind og afspænde, forynge, fylde dine øjne og ansigt med ny energi og glød.

 

 

 

Denne yoga øvelse har en skønhedsfremmende og vitaliserende virkning. Den videregives ofte fra mor til datter i traditionelle indiske ayurvediske familier,  som det ultimative middel til naturlig skønhed og stråleglans.

Jeg anbefaler at du sætter din tlf. til at påminde dig om, at udføre denne øvelse en gang i timen.

 

 

3: Mund og læber

Placer en blyant vandret mellem læberne, hold fast om blyanten med læberne ikke dine tænder. Afspænd resten af dit ansigt, bank med den bløde del af fingrene imellem øjenbrynene for at bevidst gøre afspænding musklen og undgå bekymringsrynker. Træk vejret opmærksomt gennem næsen.

Forsæt dit arbejde ved tastaturet og hold på blyanten så længe du kan.

Øvelsen aktiverer og styrker ringmusklen omkring munden i en udad og opadgående retning.

Nedad vendte mundvige og lodrette gåserøvs linjer henover overlæben praktiseres i høj grad når der arbejdes ved computeren. Dette bliver gradvist dit permanente ansigtsudtryk. Hvem har lyst til det?

 

 

Charles Darwin var den der først fødte “Ansigts Feedback Hypotesen” idéen om at ansigtets bevægelser og hvilke muskler vi aktiver i høj grad påvirker vores humør.

Det vil sige at når mundvigene går opad bliver du gladere og kan oftere opleve følelsen af lykke. Bekymrings-rynke-musklen, der danner uønskede vandrette linjer imellem øjenbrynene og fremkalder følelsen af bekymring og ængstelse.

Lykkelige og glade mennesker stråler og er bare smukkere. Lykke og glæde er en fantastisk beauty treat og anti-age.

 

4: Afslut med 3 pump face mist. Sæt dig med rank ryg, mærk hele dit ansigt og træk vejret dybt min. 8 gange. På indåndingen forstil dig at du indånder skønhed og udstråling, udånder og afspænder dit ansigt mere og mere.

 

 

 

 

4 Yogiske tips til at køle ned

 


1: Bær behageligt tøj i natur matriale som silke eller bomuld. Undgå kunststof som f.eks. polyester hvor huden ikke kan ånde. Bær lyse kølende farver i blå, hvide og lyse lilla nyancer.

 

2: Spis kølende fødevarer og urter som for eksempel: Kokos, mandler, mandelmælk, mynte, bønnespirer, æbler, asperges, avokado, basmatiris, cantalupe melon, rababer, kylling, kardemomme, koriander, agurk, fisk, kikærter og sød kartoffel.

Undgå varmende og syredannende fødevarer som: Chili, stærk ost, alkohol, salte og olierede fødevarer som chips og pomfritter. Kaffe, mælk, tomater, alkohol, citrus frugt og rødt kød.

 

3: Lad dine øjne hvile på kølende natur billeder af vand, himmel, måne eller omgiv dig med krystaller som Rosa quarts, månesten, aquamarin og amatyst.

 

 

4: Praktiser Sheetali Pranayama som er et kølende yoga åndedræt.

Sæt dig i en behagelig siddestilling med lodret rygsøjle.
Stræk din tunge så langt ud af munden du kan og fold tungen til et rør.

Note: 1/3 del af verdens befolkning kan ikke folde tungen, grundet en genetisk manglende evne.

 

Kan du ikke folde din tunge, skal du i stedet lade dine tænder mødes ganske let, føre din tunge fladt mod ganen og blotte dine tænder.

 

Ånd ind roligt og uanstrengt igennem tungen eller tænderne, med din opmærksomhed rettet mod den kølende fornemmelse indåndingsluften skaber.

Luk herefter munden og ånd roligt ud gennem næsen.

 

Gentag 9 runder.

Denne åndedrætsteknik har en øjeblikkelig kølende virkning på krop og sind.

Må ikke praktiseres i koldt klima og i støvet og forurenede omgivelser.
Skal undgåes hvis du har lavt blodtryk eller forstoppelse.
Spørg din læge til råds hvis du er i tvivl om du må praktiserer Sheetali pranayama.

 

Yogisk skønheds ritual til glødende hud og strålende øjne


Jeg er så heldig at have indiske naboer, familien har en datter på samme alder som min yngste søn og det giver jo altid anledning til snak og samhørighed.

Da jeg er passioneret omkring Yoga og naturlig skønhed, spørger jeg datterens mor om hun har nogle traditionelle naturlige skønhedstips, som hun har fået overleveret af sin mor?

Hun tænker sig lidt om.  Og svarer “Ja, et skønheds ritual har jeg fået af min mor, jeg har udført det lige så længe jeg kan huske og gør det stadig. Ritualet er at gnide mine håndflader kraftfuldt mod hinanden, som det første når jeg vågner om morgenen, lægge mine varme og vibererende håndfalder over mine øjne  og ansigt. Og lade mit ansigt og øjne bade i, og modtage denne særlige vitalenergi der kun kan frembringes om morgenen, så giver glød og stråleglans til ansigtet og sætter lige dagen igang med følelsen af ro og fokus.

Hun er dog overbevist om at jeg allerede kender dette kraftfulde skønheds ritual og har lært øvelsen af min egen mor.

Ja, jeg har lært og kender “Palming” som denne øvelse eller gestus hedder, jeg  har dog ikke lært Palming af min mor, men af den indiske Hatha Yoga læremester jeg havde da jeg studerede Yoga i Indien.

Palming giver strålende hud og øjne, afspænder dine øjne og nærer  huden i dit ansigt. Udfør den om morgenen i din seng og med intervaller igennem hele din dag. Træk samtid vejret dybt og opmærksomt. Så vil du stråle, gløde, føle dig frisk og fokuseret igennem din dag.

Du kan forstille dig at du skaber den energi i dine håndflader du har brug for. Kærlig energi, harmoniserende energi, opløftende energi eller kreativ energi.

 

4 Ansigts Yoga øvelser til dig


Det slår aldrig fejl.

Den ansigts yoga øvelse der altid vækker stor opsigt på mine ansigts yoga workshops, der hvor der arbejdes ekstra intenst og hvor mange har et dybt følt ønske om forandring. Er 11- tals øvelsen. Den der udglatter rynker og transformerer området i mellem øjenbrynene.

Øvelsen er også med i dette ansigts yoga program