Mave styrkende Yoga øvelse

Vi har lige haft mavevirus hjemme med opkast og tynd mave, mine 2 sønner og mand var ret hårdt ramt. Jeg har været deres omsorgs person, vasket og kogt styrkende suppe. Det har været sparsomt med nattesøvn og der var ikke tid til Yoga øvelser- eller jeg prioriterede det ihvertfald ikke.

Jeg har tænk over hvorfor jeg ikke fik mavevirus.

Jeg har oplevet denne Mummy-Power før, når mine børn var syge, hvor jeg ligesom har udskudt min egen sygdom, til der var tid til  at være syg. Så plejer ubalancen (sygdom) også at melde sig.

Jeg er overbevist om at årsagen til min sundhed og styrke skyldes,

at jeg bruger tid på og prioriterer min yoga og gør mavestyrkende yogaøvelser, der styrker muskulært, men i særdeleshed øvelser der styrker mine organer og skaber energiflow i mave regionen.

Her har du en enkel og effektiv mavestyrkende øvelse, udfør den let og uanstrengt. Udføres på eget ansvar.

Yogastilling til mere styrke, varme & energi

 


Effektiv Efterårs Yoga Stilling

Hvilke Yoga øvelser du udføre bør justeres efter hvad du har brug for og tilpasses årstiderne.

Uhh, det er blevet koldt, jeg har altid en hue på hovedet eller i min taske, alt den voldsomme vind (bevægelse) omkring hovedet skaber bevægelse og uro i sindet.
Så hav en hue eller tørklæde med dig, blot et lille tip.

Jeg har også justeret i mine daglige yogaøvelser så de passer til den kolde og blæsende årstid som efteråret jo er.

Jeg nu har fokus på mere dynamik og bagud bøjende stillinger.
Der er også stående stilinger i mit program, der skaber et godt og stabilt fundament, vi kan ikke åbne os og bøje os bagud på en nærende måde uden god jordforbindelse.
Jeg har fokus på stillinger der massagere nyrene, de er særligt varmende og styrkende. Det har jeg brug for i mit efterårs yoga program.


Her gør jeg Bhujangasana,
for at være ærlig er det ikke min favorit stilling.
Jeg synes den er hård, men det føles skønt bagefter.
Jeg vil helt klart anbefale dig, at gøre Bhujangasana her i efterårs perioden, da den sætter gang i din indre varme og blodcirkulation, dine nyrerne massageres og leveren renses. Kønskirtlerne stimuleres og underlivet styrkes.
Har du forstoppelse, døjer med luft i tarmene eller hård mave er Bhujangasana din stilling. Cobraen som stillingen også kaldes, styrker dit immunforsvar.
Den styrker din ryg og får dig til at se og føle dig yngre, da den giver din en smuk holdning.

Udfør stillingen opmærksomt og i roligt tempo, udføres på eget ansvar.

Yoga til Energi, Styrke og Stråleglans indefra og ud

Energi, styrke og stråleglans indefra og ud klaret på 15 min. med Solhilsen, en dynamisk serie af yoga stillinger. 

Yoga stillinger der styrker, renser og smiddiggør din krop og dit sind

Solhilsen løfter din energetiske viberation til en højere frekvens, ind i overskud, glæde, skønhed og lethed. Den styrker din mave, helt ind i din  indre kerne samt får Agni (din indre ild) til at brænde klar og stærkt. På den måde fordøjer du bedre, får indre glød og omsætter mere målrettet ønsker til handlinger, bliver handlekraftig

Alt dette giver du dig selv ved blot at bruge 15 min på 12 runder Solhilsen om dagen.

I skrivende stund er min mave tilpas tom og der er tid til rådighed, jeg gider ikke helt, men ved hvor hvor fantastisk jeg føler mig bagefter. Vedholdenhed er nøglen. Så jeg ruller måtten ud og gør min Solhilsen. NUUU

Sådan Får Du Fyldige Læber Og Klare Øjne Med Ansigts-Yoga

Ansigts-Yoga der giver fyldige læber uden kemi, løftede øjenlåg uden kniv

Yoga til ansigtet kan klares imens du vasker op

Ansigts-Yoga

Ansigts-YogaFold/rul tungen, pres læberne FAST omkring tungen, kraftfuldt.

Spær øjene helt op uden at rynke panden, hold stillingen indtil øjenene løber i vand. Luk så øjenene i 30 sek. Gentag 3-5 gange. Stillingen giver fyldige læber, frigør spændinger omkring munden, mindsker de lodrette linier på overlæben.

Opfrisker og “åbner” dine øjne

Yoga i dagligstuen

TRÆN YOGA HJEMME

UTTANASANA er en lækker Yogastilling (også) hjemme i dagligstuen, den er fantastisk efter en laaang dag med

“TO DO” den tvinger dig ind i VÆREN og væk fra GØREN

Uttanasana

Det er faktisk min ynglings-Yoga-stilling, den forsyner mit ansigt med ny prana (livsenergi) den forynger mig og får mit ansigt til at stråle. Stillingen strækker ryggen og afslapper nakken, fordøjelsesorganerne masseres , bagbenene strækkes og energi-flow skabes i lægge og lår, affaldsstoffer skylles ud. Resultat, Glat hud og smukke ben

Uttanasana vender opmærksomheden indad, afspænder dit sind og hjælper dig til at se dit liv i et nyt perspektiv

Stillingen udføres på eget ansvar

 

Morgen med familien & GRATIS morgen yoga sekvens

8. marts

Stå op- tjek

Tisse – tjek

Morgen Yoga- tjek

vække børn -tjek

Koge vand – tjek

Morgen kysse manden – tjek

vække børn – tjek

børn står op -tjek

Morgen kysse børn – tjek

Drikke kogt vand – tjek

Sætte kaffe over – tjek

Serverer morgen mad – tjek

Bede børn om at drikke vand – tjek

Vaske mit ansigt – tjek

Børste mine tænder – tjek

Børn drikker vand – tjek

Tømme skoletaske fra igår – tjek

Smøre madpakker – tjek

Pakke skoletaske til i dag – tjek

Finde drikkedunk til ældste barn – tjek

Pakke gymnastik tøj – tjek

Bede børn tage tøj på- tjek

Fylde vand i drikke dunk – tjek

Spise min egen morgenmad – tjek

Finde vanter til yngste barn – tjek

Tømme støvler for sand – tjek

Børn tager tøj på – tjek

Gå toilettet, barn og mand skal også på toilettet – tjek

Bede børn slutte spil på iPhone – tjek

Børn børster tænder- tjek

Skumme soja mælk til latte – tjek

Bede ældste barn sætte hår – tjek

Bede ældste barn om at tage sko og jakke på – tjek

Blive irriteret på mand- tjek

Drikke latten og børste hår – tjek

Lave ny latte – tjek

Kysse ældste barn farvel – tjek

Vinke i vindue til ældste barn -tjek

Finde kasse modeller voks frem – tjek

Blive små irriteret på mindste barn – tjek

Prøve at skjule irritation ang. mindste barn – tjek

Vælte kaffe  kop – tjek

Finde strømper til mindste barn – tjek

Finde strømper til mig – tjek

Tørre spildt kaffe op – tjek

Lave modellervoks myrer – tjek

Fortælle mindste barn at vi snart skal gå i børnehave – tjek

Lave modeller voks edderkop – tjek

Lægge make- up – tjek

Bede mindste barn om at tage flyverdragt på – tjek

Tage min frakke og sko på  – tjek

Hjælpe mindstemand i flyverdragt – tjek

Kramme og grine sammen med mindste mand – tjek

Finde nøgle og taske- tjek

Finde handsker – tjek

Finde cykelnøgle – tjek

Tage handsker på – tjek

Smække dør til lejlighed – tjek

Ned af trappen – tjek

Om i gården – tjek

Hoppe i vandpyt – tjek

Hygge i gård – tjek

Være tålmodig- tjek

Blive overvældet af dagens gøremål – tjek

Op på cykel – tjek

Og så afsted til Musestuen og mors job

 

 

Brug Yoga & Meditation når du bliver ramt af træthed og mindreværd

Igår blev jeg ramt af mindreværd, stress, bekymring, irritation, træthed, sur-ness, uro, mørke. Fik klarhed og indre styrke med Yoga & Meditation

Det var svært, tungt og nærmest umuligt. Men jeg fik lavet Yoga og meditation, 12 runder solhilsen og satte mig til at mediterer 30 min. senere rejste op jeg mig op klar og let til mode glowing & flowing.

Den meditations teknik jeg brugte hedder Antar Mouna (Indre Stilhed) der gives plads til alt det urolige, tankerne, det negative. Det undertrykkes ikke men får lov til at passere for derefter at gå i opløsning. På den måde sætter det sig ikke som spændinger i din krop, sind og energisystem.