Kender du til tør hud uanset hvor meget, du smører kroppen ind i dyre cremer

 


Kender du det, at uanset hvor meget du tid og hvor mange penge du bruger på at forkæle din hud med lækre cremer,

er og bliver den tør – knas tør? 

Jeg investerer tid, men stort set ingen penge på min hud, og får et resultat jeg kan mærke og andre kan se.

Ofte bliver jeg spurgt “Hvilken creme bruger du, cecilie” og spørgeren sige altid “jeg har så tør hud, uanset hvor meget jeg smøre mig ind og hvor mange penge jeg bruger på cremer (Arrrgh).

Hvad er det så, jeg bruger?  Jeg bruger Yoga til at fugte min hud indefra og ud.

Jeg praktiserer Varun Mudra. 

Yoga blog

Varun Mudra er en håndstilling, en mudra. Der afbalancerer væskebalancen og vand indholdet i vores krop.

Varun Mudra fugter huden indefra, og er effektiv til din tørre vinter hud, der skiftevis bliver påvirket af radiator varme og kuldegrader.

Den er også fantastisk, hvis du været på strand og i solen måske i Thailand, Bali eller måske Sri Lanka. Flyvning, sol, salt, radiatorvarme dehydrere vores hud, Varun Mudra hydrerer.

Varun er Herren af vandet, regnen og himmelen.

Varun Mudra harmoniserer som sagt væskebalancen i din krop, kroppen består, som bekendt af ca. 75 % vand. 

Derfor har Varun Mudra en stor positiv effekt og kraftfuld virkning på alle kroppens funktioner, bl.a renser den blodet, er god ved forstoppelse og øger blod- og energi gennemstrømningen i kroppens organer og kirtler.

Jeg bruger Varun Mudra dagligt i denne tid ca. 2 x 15 min.
Min motivation for, at tage mig tid til at praktiserer Varun Mudra er, at jeg mærker at den virker. Min hud føles blødere og mindre tør efter jeg har siddet med Varun Mudra.
Varun Mudra gennemfugter din hud indefra og giver en smidig hud, smuk glød og stråleglans til dit ansigt.

Jeg oplever samtidig, at den har en beroligende virkning, skaber mentalt fokus og klarhed.

Den anbefales også ved tørre computer øjne og div. ubalancer og hudlidelser i.

Sådan udføres den:

Lad den bløde blomme på tommel og lille finger mødes, tilføj et let tryk, undgå at trykke ind under neglen.

Lad de tre midterste fingre, være så strakte som muligt, i starten kan det være lidt svært, men lige som med andre Yoga stillinger smidigøres dine hænder og stillingen bliver lettere efterhånden som du bruger den. Udføres med begge hænder.

Læg hænderne til hvile på knæ eller lår med håndfladerne opad.
Sid så afslappet som muligt, med et løft op igennem rygsøjlen på en stol er i meditationsstilling. Luk øjnene og træk vejret opmærksomt. Sid mellem 5-15 min. gerne 2 gange dagligt.