Yogastilling for mere styrke, varme & energi


Uhh, det er blevet koldt, jeg har altid en hue eller med i min taske, alt den voldsomme vind (bevægelse) omkring hovedet skaber bevægelse og uro i sindet. Så hav en hue eller tørklæde med dig. Blot et lille tip.

Jeg har justeret i mine daglige yogaøvelser så de passer til den kolde og blæsende årstid som efteråret jo er.

Jeg nu har fokus på mere dynamik og bagud bøjende stillinger. Der er også stående stilinger i mit program, er skaber et godt og stabilt fundament, vi kan ikke åbne os og bøje os bagud på en nærende måde uden et godt fundament.

Jeg har fokus på stillinger der massagere nyrerne, de er særligt varmende og styrkende.

Nyre stimulerende yogastillinger er gode hvis du har mørke rander eller poser under øjnene.

 

Her gør jeg Bhujangasana, for at være ærlig er det ikke min favorit stilling, jeg synes den er hård, men det føles skønt bagefter, når varme og energi strømmer rundt i kroppen. Fra top til tå.

Jeg vil helt klart anbefale dig, at gøre Bhujangasana her i efterårs perioden, da den sætter gang i din indre varme og blodcirkulation. Da dine nyre og lever massageres og  renses, er stillinen ideel hvis du har mørke render under øjenene. Stillingen har en vitaliserende og foryngende virkning da kønskirtlerne stimuleres og underlivet styrkes.

Stillingen styrker dit immunforsvar og får dig til at stråle, giver din en smuk holdning får dig til at se og føle dig yngre,

Lær at udføre stillingen hensigtsmæssigt hos en god yogalærer.