4 bedste tips til fornyet energi, fokus, afspænding og glød til computer trætte øjne og ansigt.


Sommerferien lakker mod enden. For de fleste betyder det en fyldt indbakke og mange timer foran computerskærmen. Det er belastende og ældende for øjnene og ansigtet generelt.

 

Her får du mine 4 bedste tips til fornyet energi, fokus, afspænding og glød til computer trætte øjne og ansigt.

Øvelse 1: Glat pande

Placér de 3 midterste finger på hver hånd midt på panden, lad den bløde del fingrespidserne synke ned og smelt ind i huden. Til start, lad fingrene være samlet, spred herefter fingrene fast ud, fornem at du glatter og strækker evt. vandrette linjer henover panden ud. Træk herefter fingrene ud i retning at tindingerne, hvor du massere et par gange i en cirklende bevægelse.

Løft samtidig mundvigene op i et lille hemmelighedsfuldt smil, følelsen af skulle overraske en du holder af med en dejlig nyhed.

 

 

 

 

Øvelse 2: Strålende øjne

Gnid håndfladerne kraftfuldt mod hinanden skab varme og energi i dine hænder. Forstil dig at du skaber den energi du har brug for i dine hænder. F.eks. opløftende energi, beroligende energi, kreativ energi eller beautyfying energi. Skab masser af den energikvalitet du har brug for. Læg herefter varme og energifyldte hænder over dine øjne og øjenomgivelser. Lad energien fra dine håndflader strømme ind og afspænde, forynge, fylde dine øjne og ansigt med ny energi og glød.

 

 

 

Denne yoga øvelse har en skønhedsfremmende og vitaliserende virkning. Den videregives ofte fra mor til datter i traditionelle indiske ayurvediske familier,  som det ultimative middel til naturlig skønhed og stråleglans.

Jeg anbefaler at du sætter din tlf. til at påminde dig om, at udføre denne øvelse en gang i timen.

 

 

3: Mund og læber

Placer en blyant vandret mellem læberne, hold fast om blyanten med læberne ikke dine tænder. Afspænd resten af dit ansigt, bank med den bløde del af fingrene imellem øjenbrynene for at bevidst gøre afspænding musklen og undgå bekymringsrynker. Træk vejret opmærksomt gennem næsen.

Forsæt dit arbejde ved tastaturet og hold på blyanten så længe du kan.

Øvelsen aktiverer og styrker ringmusklen omkring munden i en udad og opadgående retning.

Nedad vendte mundvige og lodrette gåserøvs linjer henover overlæben praktiseres i høj grad når der arbejdes ved computeren. Dette bliver gradvist dit permanente ansigtsudtryk. Hvem har lyst til det?

 

 

Charles Darwin var den der først fødte “Ansigts Feedback Hypotesen” idéen om at ansigtets bevægelser og hvilke muskler vi aktiver i høj grad påvirker vores humør.

Det vil sige at når mundvigene går opad bliver du gladere og kan oftere opleve følelsen af lykke. Bekymrings-rynke-musklen, der danner uønskede vandrette linjer imellem øjenbrynene og fremkalder følelsen af bekymring og ængstelse.

Lykkelige og glade mennesker stråler og er bare smukkere. Lykke og glæde er en fantastisk beauty treat og anti-age.

 

4: Afslut med 3 pump face mist. Sæt dig med rank ryg, mærk hele dit ansigt og træk vejret dybt min. 8 gange. På indåndingen forstil dig at du indånder skønhed og udstråling, udånder og afspænder dit ansigt mere og mere.